Działanie na rynku technologicznym

Firmy obecne na rynku komputerowym od dawna starają się inwestować spore pieniądze w rozwój i innowacje. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj sukces takich marek jak Apple czy Samsung gdyby nastawione były one tylko na kupowanie patentów informatycznych od swoich konkurentów i powielanie takich rozwiązań, które zostały już poczynione na rynku. Oczywiście do dzisiaj istnieje wiele marek, które telewizory HD wprowadziły na rynek dwa lata po konkurencji a na rynku informatycznym zagnieździły się dopiero na dekadę po skutecznej sprzedaży pierwszej rodziny laptopów. Wchodzenie na rynek z opóźnieniem może także przynieść oczekiwane rezultaty, ale wychodzenie na plus ze swoim rocznym budżetem nie jest główną ambicją wielu akcjonariuszy.Na giełdzie nie brakuje inwestorów, dla których dużo ważniejsze od osiągnięcia wysokiego zysku na kupionych akcjach jest szczery i szybki rozwój firmy, stworzenie z niej prawdziwego rynkowego potentata. A to niestety wymaga porzucenia na chwilę swoich marzeń o osiągnięciu natychmiastowego zysku i przygotowanie się na długi okres wyrzeczeń i zaciągania pożyczek na promowanie innowacji i prowadzenie nowych badań. Tylko w ten sposób pozycja na rynku może przyczynić się do faktycznego odniesienia sukcesu – tworząc nowe własne projekty, których konkurenci nie posiadają.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.