Inwestowanie w kluczowe badania

Większość dużych firm technologicznych notowanych na giełdzie musi bardzo poważnie inwestować w badania, innowacje oraz eksperymenty, które wspólnie stanowią zdecydowaną większość działań szanującej się firmy z branży IT. Zdecydowana większość sporych technologicznych marek notowanych na giełdzie zyskało swój pierwszy miliard nie na odgrzewaniu technologii komputerowych, które ktoś inny opatentował i wprowadził na rynek lata wcześniej, ale na samodzielnym dbaniu o rozwój elektroniki komputerowej oraz informatyki. Przez większość z minionych dekad naprawdę duże korporacje starały się ograniczać własne wydatki na badania i innowacje, dokonywać redukcji wydatków i optymalizacji budżetu. Przeważnie jednak działania takie nie miały na celu faktycznego pchnięcia firmy na nowe tory, ale zadowolenie akcjonariuszy, dla których najważniejsze były zyski za ostatni rok – planowanie rozwoju na następne lata nie miało tak dużego znaczenia jak satysfakcja z otrzymanej dywidendy. Wszystko to z czasem doprowadziło do sytuacji, w której ogromna liczba marek znanych i lubianych na rynku przestało się rozwijać, promować nowe rozwiązania, sugerować niecodzienne modele i koncepcje komputerowe. A to w tak potężne i bardzo zamożnej konkurencji rynkowej musiało oznaczać z czasem przegranie rywalizacji z innymi.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.