Nowa ścieżka rozwoju

Każda firma ma prawo objąć własną ścieżkę rozwoju i zdecydować się na określony plan biznesowy, jeśli tylko uzna to za korzystne dla siebie. Ale mimo zatrudniania największych nawet ekspertów od zarządzania i ekonomii nie sposób ustrzec się przed najróżniejszymi błędami w postępowaniu i planowaniu – te mogą przytrafić się absolutnie każdemu. Nie dziwi więc, kiedy zdecydowana większość firm obecnych na rynku telekomunikacyjnym i komputerowym popełnia błędy i mimo zajmowania przez długi czas uprzywilejowanej pozycji na rynku monopolista zaczyna spoczywać na laurach i zadowalać się swoimi aktualnymi wynikami porzucając wnikliwe analizowanie rzeczywistości i strategiczne planowanie długookresowe. Coraz ważniejsze więc jest nie tworzenie nowoczesnych komputerów i ciekawych aplikacji mobilnych, promowanie innowacyjnej informatyki wśród szkół patronując nad konkursami i akcjami edukacyjnymi, ale zadowolenie własnych akcjonariuszy. Ponieważ większość firm komputerowych i IT na rynku to dzisiaj spółki giełdowe, zdanie udziałowców posiadających nawet stosunkowo niewielkie udziały w firmie jest ważne a wypłacanie im należnych dywidend i usatysfakcjonowanie ich wynikami sprzedaży jest często dużo ważniejsze, niż rozwój. I firmy takie często płacą oddając swoją pozycję na rzecz rozwojowych konkurentów.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.