Nowoczesne oczekiwania edukacyjne

Spadająca wśród młodzieży gotowość do uczęszczania do szkoły nie zawsze wynika z ignorancji i chęci wykorzystania zmieniającej się rzeczywistości społecznej i kulturowej do opuszczenia szkoły. Coraz częściej coraz młodsi uczniowie podkreślają, że szkoła jedynie zabija w nich kreatywność i nie poświęca nawet minimum miejsca na poznanie ich pasji, zapoznanie się z ich najbardziej pilnymi potrzebami, oczekiwaniami edukacyjnymi. Od kiedy najmniejsze nawet dzieci nauczyły się korzystać z Internetu oraz komputerów stacjonarnych i mobilnych dość szybko wzrosła świadomość młodzieży, stosunkowo szybko nauczyła się ona, że w sieci bez problemu znaleźć można dostęp do zdecydowanie większej liczby pożytecznych informacji albo aplikacji przydatnych do nauki, aniżeli ma to miejsce podczas przeciętnego dnia w szkole. I stopniowo rośnie także zrezygnowanie w stosunku do pedagogów, którzy teoretycznie powinni uczyć, ale coraz częściej powielają jedynie standardy sprzed lat, stale odwołując się do tych samych wąskich grup tematów. Młodzi ludzie natomiast dzisiaj sami natychmiast znajdują interesujące ich fakty w Internecie i są w stanie niejednokrotnie bardziej precyzyjnie opowiedzieć dane zagadnienie niż nauczyciel, który przez lata pracy z młodzieżą zaczął dość ignorancko podchodzić do jej potrzeb i oczekiwań.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.