Sprzedaż gotowych rozwiązań

Przez wiele lat firmy komputerowe zajmowały się przede wszystkim sprzedawaniem gotowych rozwiązań, zestawów komputerowych, które każdy laik mógł wybrać na półce sklepowej i zabrać samochodem do domu, by po chwili zabawy z podłączeniem cieszyć się swoim pierwszym prywatnym komputerem osobistym. Z tego względu przez wiele lat główne marki technologiczne starały się oferować sprzęt oparty na własnych podzespołach, co jednak z czasem okazało się niezbyt skuteczne. Powstało więc przekonanie, że najlepiej będzie wybrać sobie konkretną specjalizację i tak firmy podzieliły się wyraźnie i chociaż od lat największe firmy informatyczne wciąż eksperymentują z nowymi pomysłami, trzymają się swojego konika w pierwszym rzędzie. Jeśli ktoś od zawsze słyną z doskonale odwzorowujących rzeczywistość monitorów i telewizorów, to głównie w tym kierunku się rozwijał a te firmy, które od zawsze zdobywały uznanie branżowych ekspertów oraz samych konkurentów za niebywałe wyniki graficzne w swoich produktach zaczęły tworzyć głównie karty graficzne i pamięć RAM. Oczywiście przyszłościowo patrząc firmy te próbują odzyskać chociaż nieco z czasów, gdy z powodzeniem mogły sprzedawać wszystkie peryferia i podzespoły bazowe, ale z marketingowego, technologicznego a przede wszystkim ekonomicznego punktu widzenia nie ma to sensu.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.