Zajmowanie pozycji na rynku

Przy zajmowaniu kluczowej pozycji na rynku nowoczesnych technologii bardzo łatwo jest się rozleniwić i zadowolić zajmowanym miejscem. Monopoliści i liderzy rozwoju mobilnych technologii nauczeni są dzisiaj wieloma przykładami z przeszłości, w której giganci rynkowi porzucili wydatki na badania i rozwój zadowalając się aktualnie zajmowaną na rynku pozycją i swoją chwilową dominacją. Ale nowoczesne technologie nie ograniczają się do malutkich kroczków i mkną przed siebie w błyskawicznym tempie bez względu na oczekiwania innych rywali – czasami znikąd pojawia się marka, która nigdy nie była poważnie traktowana przez inwestorów i mimo pozostawania cały czas pod kreską po latach innowacji i badań wprowadza na rynek urządzenie, które wszystkich wokół łapie z opuszczoną gardą i zmusza do natychmiastowego nadrabiania zaległości. Oczywiście z czasem inni badacze tworzą rozwiązania na tyle skuteczne, aby odzyskać swoją pozycję, ale inne nie są nigdy w stanie dostosować się do szaleńczego tempa rozwoju, jakie narzucili rywale i pogrążają się w poważnych problemach finansowych. A gdy zaczynają się problemy finansowe konieczne jest rewidowanie własnych wydatków i tworzenie rozsądniejszego budżetu. I tutaj ponownie na pierwszym froncie cięć i oszczędności znajdują się projekty badawcze i eksperymenty.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.