Przyzwyczajenia konsumenckie na rynku IT

Ogromna większość klientów rynku IT wybiera stale te same firmy i tylko pojawienie się jakiegoś nowego uznanego gracza na rynku mogłoby zmienić przyzwyczajenia konsumenckie wielu klientów, dla których najważniejsze w komputerze jest to, by był niezawodny. Oczywiście wiele osób wybierając dla siebie idealny komputer kieruje się przede wszystkim kosztami jego nabycia i niejedna osoba woli dwa razy kupić tani i słaby sprzęt, zamiast raz wydać na kupno bardzo profesjonalnie zaprojektowanego sprzętu więcej pieniędzy i mieć później spokój wynikający z dobrego działania komputera także na wiele lat po upłynięciu okresu gwarancyjnego. Słabe sprzętu komputerowe wyposażone w podzespoły przeciętnego producenta potrafią natomiast sprawiać błędy zaraz po ich pierwszym uruchomieniu, co bez wątpienia nie jest marzeniem przeciętnego użytkownika. Aby więc skutecznie funkcjonować, większość klientów zadowolonych z raz dokonanego zakupu utwierdza się w przekonaniu o tym, że ta konkretna firma jest warta zaufania i wybierają ponownie tę samą markę. Dla firm na rynku IT oznacza to niejednokrotnie, że marketing nie jest w stanie nadgonić problemów, jakie sprowadza się na siebie produkowaniem przeciętnych rozwiązań i sprzedawaniem ich za pół ceny. Coraz częściej powstają więc marki stawiające tylko na jakość.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.